Μας πήγε ή όχι το σκατό στην κάλτσα όταν συνειδητοποιήσαμε ότι παίζει να κερδίσει το Ισραήλ;
Εγώ δεν ήθελα να κερδίσει η Αυστρία. Προτιμούσα εκατό φορές να κερδίσει η Σουηδία, η Γαλλία ακόμη και η Ιταλία, παρά η Αυστρία. Διότι παραδέχομαι ότι η φωνή του αγοριού είναι από άλλον πλανήτη και ότι η σύνθεση ήταν τρομερή, αλλά δεν πρόκειται για τραγούδι που θα κάτσω να το ακούσω στην καθισιά μου, ούτε μπορώ να ταυτιστώ. Ο Jj είναι νικητής επιπέδου Nocturne. Το ακούς και ευφραίνεσαι, αλλά σπάνια το ακούς. Για να καταλάβετε, στον ημιτελικό της, η Αυστρία κατετάγη 5η και μάλιστα η Ελλάδα την πέρασε έχοντας καταλάβει την 4η θέση.
Όμως, όταν είδαμε ότι το Ισραήλ δεν αστειευόταν και όταν είδαμε ότι η Γαλλίδα πήρε όλους κι όλους 50 πόντους με το ζόρι, δεν υπήρχε άλλη διέξοδος. Γίναμε όλοι Αυστριακοί. Και δεν το λέω αυτό γιατί είμαι κάνας Αριστερός που ξημεροβραδιάζεται με τα δικαιώματα της Παλαιστίνης. Το λέω γιατί δεν θα άντεχα να κέρδιζε μία χώρα που βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση και να τρέχαμε του χρόνου να παρακαλούμε το BBC να το διοργανώσει για χάρη τους. Δεν επιθυμώ την πόλωση.
Η EBU ομολογουμένως έκανε τα πάντα να αποτρέψει τη νίκη του Ισραήλ, το οποίο σημειώστε ότι κέρδισε τον 2ο ημιτελικό με πάνω από 70 βαθμούς διαφορά από τη 2η Λετονια (!). Η EBU βάζοντάς τους να τραγουδήσουν νωρίς στον τελικό προσπάθησε να αναχαιτίσει όσο μπορούσε αυτή τη σάρωση στη βαθμολογία. Και το ίδιο έπραξε με τους Ουκρανούς που έχουν τεράστια δυναμική στην τηλεψηφοφορία. Ειδικά μετά τον πόλεμο. Ακόμη και με τη φετινή μαλακία η οποία για πολλούς έπρεπε να αποκλειστεί, κατάφεραν και κατετάγησαν ένατοι, ενώ μόλις είδα ότι στον 1ο ημιτελικό ήρθανε κι αυτοί πρώτοι, αν είναι δυνατόν!
Και το Ισραήλ όμως, means business. Επέλεξε τραγούδι προσεγμένο, με ερμηνεύτρια «διασωθείσα» από τα γεγονότα του Οκτώβρη του 2023 για να περάσει το μήνυμά της, και τα έσκασε αδρώς προκειμένου να συσπειρώσει τους απανταχού Εβραίους. Εγώ όποτε άνοιγα το Youtube μου εμφανιζόταν φόρα παρτίδα το βίντεο κλιπ του τραγουδιού ως διαφήμιση. Δεν θέλει και πολύ. Ωραίο το New Day Will Rise, αλλά όχι και για 2ο. Εγώ το είχα για 12ο.
Η Ελλάδα τα πήγε περίφημα. Έκτη θέση, μια χαρά, από τις καλύτερες επιδόσεις της χώρας στον Διαγωνισμό. Με πολλά δωδεκάρια από χώρες που δεν το περιμέναμε, με το δικό μας που επιτέλους επέστρεψε, και μια Κλαυδία που το έσκισε φωνητικά. Αυτά που γράφονται στα ΜΚΔ για τον Ελληνισμό που δεν υποκύπτει, για την προσφυγιά, για την «ντυμένη» και σεμνή Κλαυδία τα βρίσκω υπερβολικά, αλλά κατά βάθος και επί της ουσίας συμφωνώ. Μόνο τα γυαλιά δεν χώνεψα ακόμα. Δεν πειράζει όμως, η Ελλάδα άξιζε μία θέση στη δεκάδα με ένα τραγούδι που το λέει η ψυχούλα του. Η Αμάντα φερ’ ειπείν μπορεί να μπήκε δεκάδα το 2022 αλλά δεν άγγιξε κανέναν. Μην μιλήσω για τη Στεφανία το 2021 για τη παρουσίαση της οποίας ακόμη ντρέπομαι. Η Κλαυδία τα είχε όλα στις σωστές δόσεις! Και εις ανώτερα!
Η Κύπρος στο τσακ έχασε τον τελικό. Κατέληξε 11η και της έφαγε την πρόκριση το Σαν Μαρίνο με δέκα βαθμούς διαφορά. Πάλι καλά.
Μου άρεσε ο τελικός αν και από Σελίν Ντιόν τίποτα. Η είδηση που έσκασε χθες δήθεν από το BBC ότι το ιδιωτικό τζετ της τραγουδίστριας προσγειώθηκε στη Βασιλεία πρέπει να ήταν fake news. Το έχαψα φυσικά, αφού επιθυμούσα διακαώς την εκεί παρουσία της. Γνωρίζω ότι ταλαιπωρείται αλλά πόσο πια; Πόσο δύσκολο ήταν να πάει να πει μισό τραγούδι 3’ και μετά να πάει στη σουίτα του ξενοδοχείου της; Τόσα λεφτά έχει, ας έφερνε και 100 γιατρούς μαζί της να την παρακολουθούν!
Όπως και να ‘χει, επειδή ο τελικός είχε σασπένς, κατάφερα να παραβλέψω την απουσία της.
Τα highlights που ξεχώρισα ήταν το ότι άκουσα ξανά το Io Senza Te από το 1981 το οποίο θεωρώ κορυφαίο, αλλά και το Canzone Per Te από το 1991 με το αυθεντικό ρούχο μάλιστα! Την γελοιότητα του Νέμο ας μην τη σχολιάσω, ο γιος μου ο ίδιος μου είπε από μόνος του: «να κοιτάζω αλλού και μου λες όταν τελειώσει». Το ότι έχασε η Σουηδία (άντεξε μέχρι τέλους να δει τα αποτελέσματα ενώ όλη η υπόλοιπη οικογένεια αποσύρθηκε με το πέρας των τραγουδιών), το δέχτηκε στωικά και ώριμα: «είμαι ευχαριστημένος και με τοπ5» είπε.
Η Σουηδία δεν τα πήγε άσχημα στην 4η θέση, αλλά δεν σάρωσε όπως όλα τα προγνωστικά έδειχναν. Ε, βέβαια, όταν βγαίνεις και δηλώνεις ότι «αν κερδίσουμε ευχαρίστως να τη διοργανώσουμε του χρόνου αλλά με μειωμένο μπάτζετ γιατί ξεχρεώνουμε ακόμη τα περσινά», πόσο να σε «σπρώξει» και η EBU;
Για το 2026 και την αυστριακή διοργάνωση δεν τρέφω ιδιαίτερες προσδοκίες. Η διοργάνωση του 2015 ήταν μέτρια, και οι Αυστριακοί ψυχροί και απόμακροι, δεν ξέρω τι μπορεί να σκαρφιστούν να διοργανώσουν για να πάνε το concept παραπέρα. Επίσης, είναι πιο φτωχοί από τους Ελβετούς, οπότε καταλαβαίνετε. Θα δούμε κάτι σαν το φετινό στο repeat και στο πιο φτωχό. Α, και πολλή Κοντσίτα, την οποία, αντιλαμβάνεστε δεν την αντέχω.
Όπως και να ‘χει, φέτος περάσαμε ωραία!
Είχαμε έναν νικητή κοινής αποδοχής, μία ωραία εκπροσώπηση του Ελληνισμού και ένα lineup το οποίο κουτσά-στραβά στο τέλος το αγαπήσαμε.
Και του χρόνου!
Εγώ αυτό που ευχαριστήθηκα πιο πολύ ήταν το 0 του κοινού στην Αγγλία για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Δεν δικαιολογείται μια χώρα με τέτοια μουσική βιομηχανία να στέλνει τη μια μαλακία μετά την άλλη. Και άντε τουλάχιστον ο Olly Alexander πέρσι ήταν σχετικά μεγάλο όνομα, άσχετα αν τελικά αποδείχτηκε κατώτερος των προσδοκιών. Αυτά τα παρτσακλά φέτος που τα βρήκαν;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Εγγλέζοι ξέρουν ότι λίγο σοβαρά να το πάρουν το ζήτημα το έχουν στο τσεπάκι το πρωτείο (βλ. Sam Ryder το 2022) και έτσι δεν καίγονται να κερδίσουν. Τουναντίον πιστεύω ότι φοβούνται να το διοργανώσουν πάλι σύντομα, επειδή βαριούνται, και έτσι στέλνουν επιλογές που είναι σίγουρο ότι θα τα πάνε μέτρια. Χώρια που νομίζω ότι κατά βάθος γουστάρουν το zero points από το κοινό, θα το κάνουν σημαία τους και κάτι για να πατήσουν πάνω να ξαναχτίσουν απέχθεια για τον Διαγωνισμό στην κοινή γνώμη, οπότε ουδέν κακόν. Εννοείται ότι το WTHJH ήταν μέτριο και οι επιτροπές το στήριξαν καθαρά για θέματα γοήτρου, επειδή νομίζω υποψιάστηκαν ότι έρχεται και το μηδέν απ' το κοινό. Μην πάνε σπίτι εντελώς ρεζίλι οι Εγγλέζες.
ΔιαγραφήΕμένα μου άρεσε η ιδέα του γεμάτου γειτονικού σταδίου St.Jakob-Park και είναι μια ωραία ιδέα για να ενισχυθεί η μαζικότητα του διαγωνισμού και στο μέλλον - αν μιλάμε για τα δικά μας, 300 ευρώ στο κλειστό του ΟΑΚΑ και 10 στο ανοιχτό (ή στο Καλλιμάρμαρο!) δεν θα ήταν καθόλου κακή ιδέα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧάρηκα με την επιστροφή στις εθνικές γλώσσες, σπάστηκα με τα σεξουαλικά υπονοούμενα. Μακάρι ο διαγωνισμός να γίνει λιγότερο formulaic και περισσότερο απρόβλεπτος όσο περνάνε τα χρόνια.
Για τα της Κλαυδίας, η αντίδραση των ελληνικών ΜΜΕ μου θύμισε τις παλιές-κακές υπερβολές του 2005. Μπράβο για την εκτέλεση-παρουσίαση-αξιοπρέπεια, αλλά δώσε στον Έλληνα προσφυγιά και εντεχνίλα και αρχίζει τα "υποκλίθηκε η Ευρώπη" (ανεξαρτήτως θέσεως).
"Υποκλίθηκε η Ευρώπη" 😁😁 Και για κάτι τέτοια όμως αγαπάμε Ελλάδα. Η γραφικότητα είναι στο αίμα μας.
ΔιαγραφήΆρεσε μου πάρα πολλά το πόσο απρόβλεπτα ήταν τα πράγματα φέτος. Τις προηγούμενες χρονιές που ξέραμε το νικητή μήνες πριν δεν είχε το ίδιο ενδιαφέρον. Το μόνο που μου έκανε εντύπωση και δεν κατάλαβα γιατί ήταν το μηδέν του κοινού στην Ελβετία. Πως γίνεται? Ταυτόχρονα ευχαριστήθηκα τον χαμηλό βαθμό στην Μάλτα πιο αντιπαθητική τραγουδίστρια εβερ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε αυτά και με αυτά ελπίζω η επιτυχία της Κλαυδίας να εμπνεύσει λίγο τους ανθρώπους του ΡΙΚ και να στείλουμε κάτι στα μέτρα μας του χρόνου, παρόλο που δεν το νομίζω. Α και να μάθουν να μην υπόσχονται υπερπαραγωγές γιατί είδαμε που καταλήξαμε φέτος.
Σε αγαπώ που παθιάζεσαι με τη Μαλτέζα. Κι εγώ έτσι παθαίνω με όσους I love to hate. Να είσαι χοντρή, άσχημη και να έχεις τόσο attitude και αδικαιολόγητη αυτοπεποίθηση; Ε, όχι! Και εγώ ευχαριστήθηκα με την κατραπακιά. Συμφωνώ και με τα υπόλοιπα που λες.
Διαγραφή